Livsglädje och skaparlust

Nu med detta nyvaknade intresse för tavelskapande öppnar sej en helt ny värld .Jag har alltid velat skapa mina egna väggalster! Kanske därför jag sällan har något på mina väggar. Jag vill inte sätta något där bara för att! Nu kommer väggarna att beklädas, jag lovar. Sen är det roligt med själva materialsökandet, att hitta grunkor att lägga under aluminiumet.Man kan göra saker själv av papper, kartong, plast, metall eller vad man hittar. Självklart kan man köpa grejer om man vill få till det på något särskilt sätt. Var jag ska få bokstäver till text ifrån vet jag redan, det är bra! Det bara sprutar idéer ur mitt huvud nu. Gott om akrylfärg har jag också! Nu ska bara företeelsen få ett namn också. Visserligen är ju det här ett välkänt arbetssätt om man kollar DIY sidor på nätet. Man kan bl a söka på foil art så kommer massor med olika tillvägagångssätt upp. Jag inser direkt att ska jag göra tavlor så kommer jag att använda denna aluminiumtejp från Biltema. Inte vanlig folie,det blir alldeles för känsligt. Dessutom är det ju enklare att slippa limma fast grejerna innan de fäster ju med aluminiumet. Jag tänker visa vid nästa skapartillfälle hur jag jobbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0