Lite blött

Vattenfylld tunnel.
Kan man fatta, när vi upptäckte det här jag och Marie var det en jäkla bit att cykla tillbaka för att kunna ta en annan väg till Erikslund. På andra sidan tunneln så ligger ju Erikslund. Vi rådgjorde en stund och sedan tog vi sats. Backade tillbaka en bit uppför backen och sen körde vi. Jag först och Marie strax efter. Det gick bra en god bit men vattnet var rejält högt mot slutet och började spruta upp över pedalerna. Jag höll mej mot ena kanten och där tunneln slutade lyckades jag komma ner förbi asfalten mot gräset och då blev jag dyngsur om både skor och strumpor. Marie som höll sig mer i mitten efter mej klarade sig i stort sett torrskodd. Bara lite blöt utanpå skorna. Haha vilken grej. Dyngsur som sagt åkte vi i alla fall vidare mot ikea och frukostbuffén. Fanns ju inget annat sätt att lösa det på. Vi åt vår frukost och den var sådär tyckte Marie eftersom varmrätterna var kalla. Mina veg grejer klarade sej bra ändå! 29 spänn var det värt i alla fall! Lustigt nog hade jag tänkt titta på ett par vita vårskor åt mej och nu fick jag all anledning. Strumpor fick jag också köpa!
 
 
Dessa två par blev det. Rätt nice att byta de blöta grejerna mot torra varma saker.Men allt går och så även detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0