Kvällskvisten

Just nu önskar jag att det fanns engångsjackor. Såna man bara använde en gång och så kastade bort när man inte behövd dem längre. Imorgon blir det en tågresa tidigt till Stockholm. Då är det säkert så pass kallt när jag ska till stationen att jag vill ha en jacka på mej. Men sen vill jag ju inte släpa på den resten av dagen när vi ska göra roligheter. För jag räknar med sol i morgon. Och en rejäl hetta. Men jag satsar på en offwhite kort jeansjacka. Den kostade inte många kronor på rean förra året. Inte för att jag vill tappa bort den för den är såå användbar. Men om jag skulle råka glömma den någonstans så får jag väl bara köpa en ny! Nu ska jag inte göra så mycket mer ikväll. Har sen jag kom hem från mitt eftermiddagsfika och solande tvättat alla mina träningskläder för hand och hängt dem på tork. Jag vill vara försiktig med det underbara materialet som är så luftigt och andas så bra. Har också planterat en blomma som jag fick så nu är allt frid och fröjd!

En bild från fotorundan igår. För mig är den lika vacker som de praktfulla vår och försommarblommorna som stolt visar upp sina färger. Ett gratis konstverk från vår moder jord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0