Flitens lampa lyser här.

Ja det blev som jag ville igår, jag fick iväg ett stort arbete för bedömning. Det kändes bra och var ett lärorikt kapitel att behandla. Nu är jag igång här på tisdagkvällen med en bok som heter Att förstå vardagen med ett symboliskt interaktionistiskt perspektiv. Den har ett bra språk och är lätt att förstå. Det jag ska börja med är att lista de stora namnen inom denna teori och berätta vad de stod för. Tyvärr är det dåligt med kvinnor inom denna teori då det sägs att de som fanns inte "fick vara med" för de stora gubbarna då,nu pratar vi mitten på 1800-talet. Men deras arbeten finns att tillgå idag fast de inte tas upp i läroböckerna så mycket. Annars har jag handlat och lagat mat ikväll. Det var väl inte otippat kanske. Mimmi och Eddie ägnade sig åt frisörskap här när jag kom hem, det var Eddie som snyggades till. Annars har jag haft en härlig kväll och ser nu fram mot en dag imorgon med utbildning i munhälsa på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0