Söndag kväll

Nu är jobbarhelgen över och en ledig dag väntar i morgon. På jobbet var det som vanligt bra även om vi just nu hanterar en mycket tuff situation för en medmänniska. Jag vet att jag i alla fall gjorde vad jag kunde under den stund jag hade till förfogande för den saken. Fick ett fint beröm från en man i en svår situation, vilken styrka han uppvisar,mycket beundransvärt och lärorikt.
Hemkommen passade jag på att baka lite oopsies och laga lite broccoli. Eddie föredrog lax och pommes frites. Nu har diskmaskinen stannat och jag kan inte slita mej från ämnet sociologi som är det som vi ska plugga härnäst. Omsorgs kursen är klar så långt jag kan, alla jobb är inlämnade och det känns kanon bra. Vilken lyckträff det var att hoppa på denna utbildning. Jag får resa på röven nu och göra nåt annat ett tag så jag inte tröttnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0