Vatten saknas

I morse vid åtta tiden inleddes en planerad avstängning av vattnet i vårat hus. Det skulle vara tillbaka kl fyra eller tidigare i eftermiddags. Så blev det ju såklart inte. Ännu nu kl halv nio på kvällen är vi utan vatten.
Vid tiotiden i morse var jag i alla fall på bibblan och lämnade tillbaka två böcker jag lånat till mina skolarbeten. Marie gjorde mej sällskap dit och när vi ändå var på stan så blev det fika och lite spring i några butiker. På eftermiddan provianterade jag hushållsartiklar på dollarstore. Det är ett bra och billigt ställe för toapapper disk-och tvättmedel mm. Sedan blev det myskväll med gopizza tillsammans med mina tre snälla barn. Vi tände ljus och hade höstmys tillsammans. Svea var med såklart och tiggde gobitar vid bordet.
Har börjat titta på litteraturen till sociologikursen som kommer härnäst i utbildningen. En bok hittar jag på bibblan, en annan kan jag boka till senare och två får jag eventuellt lov att köpa. Jäsiken vad onödigt att behöva betala för dem. Ska kolla om de kan beställa hem från något annat ställe. Inte alltid det funkar heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0