Så nice!

Vad mysigt vi hade på lilla familjeträffen ikväll härhemma. Chokladpudding med vispgrädde och massa annat gott såsom frukt och kanelbullar. Kaffe eller läsk därtill! Vipratade mycket om lilla torpet som finns i familjen och vad som skall hända med det framöver. Kanhända far lämnar över det som en gåva och då kommer det ju att finnas kvar i famlijen och dessutom leva upp igen. Min relation till stället är rätt lång. Inte för att jag minns det i ålder men tydligen var jag ca: 7 år när jag första gången landade där. Det var ett tag sen. Men med rätt folk omkring mej med rätt vilja så kommer det nog att kunna bli en nystart därute! Imorgon kommer stället att få besök av tre vänner. Den ena är Svea som kommer att njuta satan av att få vara där i full frihet. De andra två är Mimmi och min far. Själv ska jag jobba och vänta på fredagen när jag och "mannen som aldrig slutade jobba" tänker åka dit och fortsätta fixandet. Det blir nog övernattning med uppvaknande i den vackraste av miljöer dessutom.
Denna fantastiska växt fanns förr i mängder i torpet. Bilden är tagen där. Sedan gräs och annat fått härja fritt så har växten liksom inte orkat ta sej igenom och nu ser jag den inte alls. Säkert ligger lökarna i marken och väntar och nu när vi röjt så kommer den att spira igen i vår om vi håller efter det hela! En underbar gammal växt denna lilja!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0