Text på trä med nagellacksremover

Vaknade vid halv åtta i morse och satte fart med dagen direkt. Var till mekonomen för att köpa locket till oljepåfyllningen men killen  tyckte det gamla höll måttet så nu använder jag det. Lämnade tillbaka lite böcker på högskolan och repade upp fingret på brevlådan för andra gången. Stannade till och provianterade på Maxi innan jag for till Farmen. Där hann jag fika och röja bland rishögarna innan det första officiella kompisbesöket sen övertagandet ägde rum. Det var Uffe som kom och jag fick en massa hjälp och vi fikade och trivdes. När han åkte så jobbade jag vidare med riset och fick fint.
Ett träd hade blåst ikull och det tackar vi för.
Här har vi tagit vara på lite delar från en gammal byrå vi slagit sönder. Ett roligt pyssel ska nu ske vid matbordet i stora salen.
Jag har skrivit ut texter spegelvänt på en laserskrivare. Texterna har jag gjort i photoshop. Sedan blöter man pads i nagellacksremover och lägger på pappret som har texten nedåt mot träet. En kort stund och inte för mycket remover lärde vi oss När padsen är borta gnuggar man med en sked på pappret så att texten förs över på trä ytan.
Typ så här kan det bli. Blir det någon miss kan man fylla i med tuschpenna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0