Kanon dag

Även den andra skoldagen blev en klar hit. Det har varit så lärorikt och intressant. Socialgerontologi är ämnet som vi kommer att jobba med i tio veckor framöver nu. I morgon efter jobbet startar jag med den första skriftliga uppgiften. Det handlar alltså om det normala, åldrandet ur ett sociologiskt perspektiv. Ett ämne jag känner mej bekant med men det finns ju massor av mer att hämta. Ett normalt åldrande betyder ju inte bara att det är lätt, vissa åkommor och problematik räknas som normalt att råka ut för pga ålder. Det sociala livet påverkas ju också på olika sätt som kan vara viktigt att känna till för oss som möter dessa människor dagligen. Man måste förstå vad som är normalt åldrande så man kan skilja det från det sjuka åldrandet, geriatriken. Måste också säga att jag trivs så bra med klasskompisar och lärare på skolan. Efter lite mys i soffan så ska jag nu fixa för jobbardagen i morgon och sen gå och sova lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0