Måndagsprat

Idag har jag jobbat igen efter min långledighet på fyra dagar. Alltid roligt att vara på plats. Har dragit igång en tanke med min lärare på yrkesakademin om examensarbete och Lia.tiden. Har ett annorlunda projekt på gång och de jag pratat med, även berörda på stället jag tänker vara på säger att ingen har gjort detta tidigare. Ska fortsätta jobba på det i morgon. Ikväll har jag också skickat in en skriftlig uppgift på 12 sidor till min lärare för rättning. Spännande värre. Tvättstugan har också fått besök av mej. Vilket elände att få tag på en tvättid alltså. Tvättstugan var bokad av någon både pass 17 - 19 och pass 19 - 21. Det är ju inget konstigt med det. Men efter en halvtimme hade ingen dykt upp och då får man ta över tiden. Det kändes som jag ändå ville kontakta den som bokat och kolla läget. Det stod lägenhets nr 37 på platsen för kolvarna. Å vilken lägenhet är det då? Det står ju inga nummer på lägenhetsdörrarna  eller i trapphusen. Jag har lägenhet nr 11 så det var bara att gissa. Jag hittade rätt till sist och en förvånad man frågade sin fru om hon bokat tvättstugan. Ja sa hon men jag ska inte ha tiden. Då tar jag den sa jag. Jag funderar på hur ofta det är så här att folk bokar och sen inte nyttjar tiden. De borde ju flytta kolvarna till parkeringen så någon hårt arbetande kunde få en tvättid. Vi får ju heller inte tvätta på söndagar tycker föreningen. Så nu har jag i alla fall tvätta massa skitgrejer som jag ångrar att jag tog hem från torpet eller Farmen som det numera får heta. Kanske jag kastar bort grejerna till sist men då är de ju nytvättade i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0