Teori och praktik

Nu är lagfarten för farmen betald. Hörde av djungeltelegrafen att gåvan stod registrerad på oss nya ägare under husaffärer i Enköpingsposten häromdagen. Stort för far min var det! Nu ska jag kolla badrumsskåpet om min nagellacksremover innehåller aceton, jag tror inte den gör det ,i så fall åker jag och köper en sån flaska imorgon. Sedan skall jag med ett magiskt knep föra över en text från ett papper till en träyta. Texten måste vara utskriven på en laserskrivare, inte en vanlig bläckstråle som de flesta har hemma. Det här blir en test variant, om det funkar bra så ska jag göra en ny variant och använda på vitrinen när den är målad med hemmagjord chalk paint. Tur att jag har något kreativt att varav studierna med. Texten har jag såklart en spegelvänd variant av för utskriften, annars blir det ju inte bra om den blir spegelvänd på träet. Det här skall bli kul, visserligen har jag provat det innan också och vet att det funkar, men då använde jag en krångligare teknik.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0