De blir mörkare

Det börjar bli långtråkigt att åka de fyra milen hem från farmen på  kvällarna. Därute märks det så tydligt att dagarna blir kortare. När klockan var kvart över sju började det skymma rejält där. Den råa kylan ville smyga sej på. Och utan min förste gasolvärmeskötare så vill råheten och fukten komma in i huset. Visserligen har jag ju husbilen där och kan husera i den men än har jag inte kommit mej för att flytta in där igen, men nu är det nog dags. Har pysslat med att plocka undan efter Eddie och hans kompisar som varit hemma här och lagat mat tillsammans. De hade t om sparat till mej så det skulle finnas klart när jag kom hem. Grabbarna var borta när jag kom men det var inte disken! Men det är kul att de trivs här i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0