Gjutformar

Jag har beställt nya gjutformar. Den här gången blev det inte från Kina. Jag vet att det tar lång tid om man vill ha gratis frakt därifrån så jag valde ett svenskt ställe, lite eller ganska mycket dyrare men jag får en snabb leverans så jag hinner börja gjuta snabbare. Den här gången valde jag en liten sten som kommer att bli mycket användbar i trädgården och den drar inte så mycket betong heller. Då kan jag använda slattar som blir över från storgjutningarna. Ja nu ligger det två stora plattor på tork i uthuset och väntar på mej. Och i bilen ligger en säck betong och väntar. Förresten blev jag tillplattad idag av en annan bil  min baklucka och stötfångare blev skadade. Det var när jag stod och väntade i en rondell så felet var inte mitt. Jobbigt ändå!
Beställde två av denna så  då blir det sex stenar åt gången. Självförsörjande på trädgårds stenar, det är ju annorlunda. Men himla kul att gjuta kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0