Uppror

I morgon är det söndag, då får man inte tvätta i våran tvättstuga säger föreningen. Då stör man dom som vill ha det tyst och stilla och vila på söndagen så som alla vill. Eller? Sin egen privata tvättmaskin får man köra hur mycket man önskar. Hörde grannens tvättmaskin en söndag dansa tango eller nåt i badrummet, men det störde inte alla pensionärer som alltid bokar de sena kvällspassen på vardagarna när man får tvätta i tvättstugan. Ja ja man ska helga vilodagen, men det gäller inte oss som jobbar obekväma tider i vården och sköter samma pensionärer, men inte tvätta aja Baja! Är jag sur eller?  Men jag kan alltid ta en promenad till nåt shoppingcenter och njuta av mitt presentkort jag fått av barnen mina. Och kanske lyser solen så det blir mycket bättre än att hänga i nån gammal tvättstuga. Eller vad händer om jag tjuvtvättar, inget är avstängt, varken el eller vatten. Tvätta svart liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0