Västerås kulturnatt

Vid fyra tiden idag tog jag en promenad förbi Marie och vi gjorde sällskap ner till city. Eftersom det är kulturnatt i stan ikväll så var det livat och öppet på butikerna längre än vanligt. Jag handlade lite kläder. Kolla denna jacka som nu är min! OBS bilden är från New yorker, så ni inte tror att jag blivit ung och blond.
Färgen, materialet och priset, ja allt är underbart. Marie som frös framåt kvällen fick inviga den. Vi mötte i alla fall upp Katta som kom springande från bussen med sin nya vita skinnjacka över huvudet i regnet. Vi mumsade  favoritmacka på Kalle på spången. Tjejsnacket var bra, vi hade mycket att prata om efter tjejernas soul train kväll igår. Kollade läget ytterligare i city och tog varsin öl på Bishops. Eddie erbjöd skjuts hem och det var ju kanon. Nu sitter jag och myser på altan där jag fått upp en gardindel av de jag köpte idag. Mimmi och Svea var här en stund på eftermiddag och myste med mej. Nu har jag gott om hundhår att ta hand om i morgon. Ja en mysig dag och kväll i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0