Jag gläds verkligen

Tänk att vi kom så långt med slipningen av sovrumstaket på farmen idag. Det ska bli så mysigt att få flytta in sovrummet dit och göra mer plats i köket för den nya köksdesignen. Att få göra helt efter våra egna tankar och behov är så superkul. Men ska man jobba på det här viset måste man ha tillgång till riktiga proffs redskap och dessutom kunna använda dem. Där ligger vi bra till.  Slipen vi använde idag är en tung pjäs att använda uppe i ett tak, det krävs rutin och styrka. Jag testade men lämnade snabbt tilbaka maskinen. Och så bra med dammsgaren man kopplar på. Vi kunde sen lätt sopa upp skräpet som kom på golvet. Dessutom hann jag torka det fina trägolvet så det blev riktigt rent från gammalt småskräp i springorna mellan plankorna. Hoppas vi snart kan komma tilbaka till farmen och fortsätta jobba. Jag är så nyfiken på allla blomsterökar som ligger i jorden därute och förhoppningsvis är beredda på att det snart är vår. Det var ju jättemånga olika sorter jag grävde ner i höstas. I morgon är jag ledig på förmiddagen och måste ägna mej åt att städa en del här hemma. Så jag försöker via lite nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0