Farmen

Ny är mysfaktorn så hög på farmen så det blir svårt att beskriva. Fredagkväll och lite lagoma trötta. Mörkt ute och varmt och gott inne i det gamla huset. Nöjd med allt jag har i mitt liv. Tänker på en vacker dam på jobbet som höjde min självkänsla mycket igår. Tänk att vara så underbart givmild med god energi trots eller kanske tack vare det hon varit med om i sitt liv. Jag beundrar dej, och vill bli som dej S. Jag har också i dag mött en ung kvinna som borde haft mer kunskap i sitt bemötande av människor. Jobbande hos en statlig myndighet med så låg kunskap om hur man bäst bemöter någon om man vill vinna något av. Det är så stor differens på människor jag möter och bemöter i mitt dagliga liv, det vet jag ju men ändå blir jag fortfarande förvånad, det är underligt. Du kvinna S, 90 år gammal, ligger så högt på min lista att kvinna från myndigheten som jag kommer att möta många gånger till säkert, dej vill jag rycka upp ur dyn och fika med tillsammans med S och prata sociologi. Så nu har jag skrivit av mej. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0